LONDON — Former Scottish pro-independence leader Alex Salmond is to host a talk show on the state-funded Russian network RT — news that has drawn criticism from some British politicians.

The former Scottish first minister says “The Alex Salmond Show” will feature interviews with guests from the world of business, entertainment and politics. The weekly program will make its debut Thursday.

RT, formerly known as Russia Today, is seen by critics as a propaganda outlet for Russian President Vladimir Putin.

Scottish Conservative leader Ruth Davidson said Salmond was “taking the Kremlin’s ruble.”

Scottish First Minister Nicola Sturgeon, Salmond’s successor as leader of the Scottish National Party, said Friday that “the choice of channel would not have been my choice.”

She said “had I been asked, I would have advised against RT.”

Author photo
The AP is one of the largest and most trusted sources of independent newsgathering. AP is neither privately owned nor government-funded; instead, as a not-for-profit news cooperative owned by its American newspaper and broadcast members, it can maintain its single-minded focus on newsgathering and its commitment to the highest standards of objective, accurate journalism.