the republic logo

IAAF denies accusations it blocked publication of study into high-level doping

bug
Share/Save/Bookmark

MONACO — The governing body of track and field has denied accusations that it suppressed the publication of a study in which a third of top athletes surveyed admitted to using banned performance-enhancing techniques.

British newspaper The Sunday Times claimed that the authors of the survey say the IAAF blocked publication of the study, conducted at the 2011 world championship in Daegu, South Korea. The newspaper says the survey concluded that 29-34 percent of 1,800 competitors at the championships had violated anti-doping rules in the previous 12 months.

The IAAF says it has "never vetoed publication of this article" and that it had "serious reservations as to the interpretation of the results made by the research group," which was from the University of Tubingen in Germany.

Think your friends should see this? Share it with them!

Story copyright 2015 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

Feedback, Corrections and Other Requests: AP welcomes feedback and comments from readers. Send an email to info@ap.org and it will be forwarded to the appropriate editor or reporter.


We also have more stories about:
(click the phrases to see a list)

Category:

Follow The Republic:

All content copyright ©2015 The Republic, a division of Home News Enterprises unless otherwise noted.
All rights reserved. Privacy policy.